proeqti





სასწავლო პროექტი მათემატიკაში
1.პროექტის სახელწოდება: მოსახლეობის აღწერა
2. პროექტის მთავარი იდეა: მარტივი მათემატიკური გამოთვლების ცხოვრებისეულ პრაქტიკაში გამოყენება. მოსწავლეთათვის მათი მნიშვნელობის გააზრება, რომ ბუნებაში ყველაფერი უბრალო ციფრებით და გამოთვლებით შეიზლება გამოისახოს. მონაცემების ცხრილებისა და დიაგრამებით გამოსახვის ტექნიკის ათვისება მოსჭავლეების მიერ კომპიუტერის გამოყენებით
3.პროექტის აქტუალობა: აქტუალურია იმდენად რამდენადაც აუცილებელია მოსწავლეებმა გაითავისონ რომ მათემატიკა არა ცალკე განყენებული ციპრების უაზრო კორიანტელია არამედ იგი მჭიდროდ არის დაკავშირებული ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებასთან . მოსწავლეები გაუზიარებენ თავის აზრებს და ნაშრომებს სხვებს რათა მათაც შეიყვარონ მათემატიკა.ასევე მნიშვნელოვანია ცხრილების და დიაგრამების აგება კომპიუტერში რაც თანამედროვე ცხოვრების განუყრელი ნაწილია.
4. პროექტის მიზნები: განუვითარდეთ მოსწავლეებს კვლევა ძიების უნარი. დაეუფლონ მარტივი მათემატიკური გამოთვლების ტექნიკას და ინფორმაციის დახარისხებას და გამოსახვას ცხრილებისა და დიაგრამების სახით.
5. მონაწილეთა ასაკი: VI კლასი
6. განხორციელების ვადები: 4-5 დღე
7.პროეტის მსვლელობა:
მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად, გადიან თავის სოფელში და აწარმოებენ გამოკითხვებს თუ რამდენი მაცხოვრებელია სოფელში; აქედან რამდენია ქალი და რამდენი მამაკაცი. შემდეგ ამ ორ კატეგორიას კიდევ ქვეკატეგორიებად ახარისხებენ მაგალითად: მამაკაცებს შორის რამდენია 18 წლამდის, 18დან 40 წლამდის და 40იდან ზემოთ.იგივეს აკეთებენ ქალებზეც. შემდეგ მონაცემებს სვამენ ცხრილებში და გამოსახავენ სვეტობრივი დიაგრამის სახით.ამის მერე ბავშვები აწარმოებენ პროცენტულ გამოთვლებს მაგალითად: მოსახლეობის რამდენი პროცენტია ქალი/კაცი. ქალების რამდენი პროცენტია 18 წლის/18-40 წლის/40-ზევით.ასევე მოხდება მამაკაცებზეც. მოსწავლეები აკეთებენ პატარა პრეზენტაციას და წარადგენენ; უზიარებენ შთაბეჭდილებებს თანატოლებს.
მაგალითისთვის ვთქვათ სოფელში არის 300 აქედან190 მამაკაცი და110 ქალი;
მამაკაცებიდან  60  18წლისაა 65   18-40წლის და 65   40წელს ზემოთ
ქალებიდან    40     18წლისაა   30     18-40წლის ხოლო  40    40ზემოთ
ეს მონაცემები მოსწავლეებმა ცხრილების და სვეტების სახით შეიძლება ასე გამოსახონ
ასაკი
ყველა ასაკის
18 წლამდის
18-40 წელი
40 და ზემოთ
ქალები
110
40
30
40
მამაკაცები
190
60
65
65
სულ
300
100
95
105
ამ მონაცემების საფუძველზე დიაგრამას შეიძლება მიეცეს ასეთი სახე

მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები დაეუფლებიან მარტივ გამოთვლით ტექნიკას და მის გამოყენებას პრაქტიკაში; ისწავლიან მომნაცემების ცხრილებისა და დიაგრამებით გამოსახვას; კომპიუტერის გამოყენებას; გაუზიარებენ შთაბეჭდილებას თანატოლებს.



პროექტის გეგმა  
    თემის  დასახელება,,ფუნქცია"
    თემის შინაარსი
მოსწავლეები განმარტავენ ტერმინის-,,ფუნქცია“ მნიშვნელობას,იმსჯელებენ აღნიშნულიტერმინის მრავალ დანიშნულებაზეყურადღებას გაამახვილებენ და დეტალურადგანიხილავენ მათ მიერ შესწავლილ ყველა მათემატიკურ ფუნქციასესენიაწრფივი ფუნქციაკვადრატული ფუნქცია,უკუპროპორციული ფუნქციაკუბური ფუნქციალოგარითმულიფუნქციამაჩვენებლიანი ფუნქცია და ტრიგონომეტრიული ფუნქციები: y=sinx    y=cosx   y=tgx  y=ctgx
მოსწავლეები გამოიკვლევენ აღნიშნული ფუნქციების განსაზღვრის არესმნიშვნელობათასიმრავლესლუწ-კენტობასპერიოდულობასფუნქციის ნულებსზრდადობისა დაკლებადობის შუალედებსნიშანმუდმივობის შუალედებსექსტრემალურ წერტილებს,ააგებენგრაფიკებსგანიხილავენ სხვადასხვა ამოცანებს მოცემული ფუნქციების გამოყენაბითგანიხილავენ ფუნქციების გამოყენების მაგალითებს სხვა სასწავლო დისციპლინებშიფუნქციების შესწავლის შემდეგმოსწავლეები მოამზადებენ მულტიმედიურ პრეზენტაციასან საინფორმაციო ბიულეტენსრაც მათ შერჩეულ პროფესიაში ფუნქციების ცოდნისმნიშვნელობის დემონსტრირებას ემსახურება.

საგანი: მათემატიკა
დონე/კლასი: საშუალო საფეხური, XI კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო: თვე
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
  • მოსწავლე იყენებს (ტრიგონომეტრიულუბან-უბან წრფივკვადრატულმაჩვენებლიანლოგარითმულფუნქციებსა და მათ თვისებებს რეალურიპროცესების  მოდელირებისას;
  • მოსწავლე ახდენს ფუნქციის ნულებისფუნქციის მაქსიმუმის/მინიმუმისინტერპრეტირებას იმ რეალური პროცესის/ვითარების კონტექსტშირომელიც ამფუნქციით აღიწერება;
  • მოსწავლე იყენებს სიბრტყეზე წრფივი ოპტიმიზაციის მეთოდებს რეალურვითარებასთან დაკავშირებულ ამოცანებში  ფუნქციის მაქსიმუმის/მინიმუმისმოძებნისას.
  • მოსწავლეე იყენებს ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიულ ნიშნებს(მაგალითადსაკოორდინატო ღერძის პარალელური წრფის მიმართსიმეტრიულობაკოორდინატთა სათავის მიმართ ცენტრულად სიმეტრიულობაპარალელური გადატანის მიმართ ინვარიანტულობაფუნქციის თვისებებისდასადგენად;
  • მოსწავლე იყენებს შესაფერის გრაფიკულალგებრულ მეთოდებს ანტექნოლოგიებს (ტრიგონომეტრიულიუბან-უბან წრფივიკვადრატულიმაჩვენებლიანილოგარითმულიფუნქციის ისეთი თვისებების დასადგენადროგორიცააზრდადობა/კლებადობანიშანმუდმივობაპერიოდულობა/პერიოდიფესვებიექსტრემუმები;
  • მოსწავლე აღწერს თუ რა გავლენას ახდენს ფუნქციის პარამეტრების ცვლილებაფუნქციის გრაფიკზე.ამარტივებს ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების (მათ შორისხარისხისა და ლოგარითმისშემცველ გამოსახულებას ან პოულობს მისმნიშვნელობას  მოქმედებათა თვისებებისთანმიმდევრობისა და მათ შორისკავშირის გამოყენებით;
  • მოსწავლე პოულობს არითმეტიკული მოქმედების შედეგს დასახელებულისიზუსტითმსჯელობს შედეგის ცვლილებაზე და ცდომილებაზერომელიცგამოწვეულია გამოსახულების წევრების დამრგვალებით;
  • მოსწალე იყენებს შეფასების სხვადასხვა ხერხს ნამდვილ რიცხვებზეშესრულებული გამოთვლების (მათ შორის ფესვი და ლოგარითმი მარტივშემთხვევებშიშედეგის ადეკვატურობის შესამოწმებლად;
  • მოსწავლე ახდენს უსასრულოდ დიდი და უსასრულოდ მცირე სიდიდეებისმათზე მოქმედებებისა და მოქმედებათა შედეგის ინტერპრეტაციასმიმდევრობისან რომელიმე პროცესის ამსახველი ფუნქციის კონტექსტში.
  • მოსწავლე იყენებს რიცხვის ხარისხსა და ლოგარითმსხარისხისა და ლოგარითმისთვისებებს პრაქტიკული საქმიანობიდან ან მეცნიერების სხვადასხვა დარგებიდანმომდირე ამოცანების ამოხსნისას
  • მოსწავლე განსაზღვრავს და იყენებს შესაფერის ერთეულებს სიდიდისცვლილების სიჩქარის აღსაწერადადგენს სხვადასხვა ერთეულებს შორისთანაფარდობას
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
  • მოსწავლე აღიქვამს ამოცანის შინაარსსგაიაზრებს და გამიჯნავს ამოცანისმონაცემებსა და საძიებელ სიდიდეებსახდენს მონაცემების (მათ შორისპრობლემის გადასაჭრელად საჭირო მონაცემებისორგანიზებას და მათწარმოდგენას;
  • გადმოცემისას სწორად და ეფექტიანად იყენებს მათემატიკურ ტერმინებსა დააღნიშვნებსადეკვატურად ირჩევს სიმკაცრის დონეს და როდესაც საჭიროადასაბუთებისას იყენებს მკაცრ მათემატიკურ მსჯელობას (მათ შორის ინდუქციურდა დედუქციურ მსჯელობას);
  • ამყარებს კავშირებს (მაგალითადსხვა მათემატიკურ სტრუქტურებთან,ობიექტებთან ან სხვა დისციპლინებთანდა იყენებს ამ კავშირებს როგორცპრობლემის გადაჭრისასასევე მიღებული შედეგების გაანალიზებისას;
  • ინფორმაციის გადაცემისას წარმოაჩენს საკითხის არსს (მაგალითად,მათემატიკური ობიექტის არსებით თვისებებს);
  • კორექტულია მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაშიიგებს დააანალიზებს სხვის ნააზრევს;
  • თანამშრომლობს თანაკლასელებთან ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
  • აუდიტორიისა და საპრეზენტაციო მასალის მიხედვით ირჩევს პრეზენტაციისფორმას და დამხმარე საშუალებებს (მათ შორის საინფორმაციო ტექნოლოგიებს).ეფექტიანად იყენებს პრეზენტაციისათვის განკუთვნილ დროს;
  • ახდენს პრობლემის ფორმულირებას აუდიტორიისათვის გასაგები ფორმითასაბუთებს პრობლემის აქტუალურობას და მნიშვნელობას (იგულისხმებაპრობლემის პრაქტიკული ან/და წმინდა მეცნიერული აქტუალურობა);
  • სადემონსტრაციოდ იყენებს მაგალითებსროგორც რეალური ვითარებიდან ასევემათემატიკიდან;
  • კეთილსინდისიერად ასრულებს დავალებებს (ვადებისა და რაოდენობისთვალსაზრისით).

 მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა: რა არის ფუნქციარა სახის შეიძლება იყოს ფუნქცია?
             თემატური კითხვები: რას უწოდებენ ფუნქციას მათემატიკაშირომელი 
                                                        მათემატიკური ფუნქციებია თქვენთვის ცნობილი
                                                        როგორ გამოვიკვლიოთ მათემატიკური ფუნქციები?
      შინაარსობრივი კითხვები: რას ეწოდება წრფივი ფუნქციაკვადრატული?კუბური?                                                             უკუპროპორციულიმაჩვენებლიანი?
                                                        ლოგარითმულიტრიგონომეტრიული?
  შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი

გამოვიყენებ ყოველკვირეულ შუალედურ შეფასებასრისი საშუალებითაც შევძლებმოსწავლეთა მიერ პროექტის ფარგლებში შეძენილი ცოდნის დონის დადგენასშემოწმება მოხდება სხვადასხვა სახითტესტი (ღია ან დახურული კითხვებით)
ყოველკვირეული შუალედური შეფასება შესაძლოა განხორციელდეს სხვადასხვატიპის საშინაო დავალებითაც.
 გამოვიყენებ შეფასების ეკლისტს საპროექტო დავალების პირობების დაცვისთვის,ასევე შეფასების გეგმას აქტივობისთვის,
რათა დავადგინო არიან თუ არა მოსწავლეები აქტიურად ჩართული პროექტისმოლოდინებისსასწავლო მიზნებისპროექტის კრიტერიუმების შესწავლასა დაგაგებაში.
გამოვიყენებ მოსწავლისა  და მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკას.
 სასწავლო პროცედურები
  1. მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება და ინტერესის გაღვივება განსახორციელებელიპროექტის მიმართ:
მოსწავლეებს ვაჩვენებ ჩემს მიერ წინასწარ მომზადებულ პრეზენტეციასფუნქციის შესახებსადაც ვისაუბრებ ფუნქციის მრავალფეროვანმნიშვნელობაზე და ხაზს გავუსვავ მათემატიკური ფუნქციის ცოდნისაუცილებლობას მოსწავლეთა შემდგომი კარიერული წინსვლისთვის.
  1. წინა ცოდნის გამეორება:
დავსვავ შეკითხვებს  ჩვენს მიერ შესწავლილი თითოეული ფუნქციისშესახებ;
მოსწავლეები შეავსებენ კითხვარს მოცემულ თემასთან დაკავშირებით.
  1. მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად;
  2. თითოეულ ჯგუფს ვთხოვ მოიძიონ ინფორმაცია კონკრეტული ფუნქციის შესახებმოამზადონ ელექტრონული პრეზენტაცია და წარმოადგინონ კედლის გაზეთი;
  3. მოსწავლეებს გავაცნობ ელექტრონული პრეზენტაციისა და კედლის გაზეთისშეფასების კრიტერიუმებს;
  4. გავმართავ დისკუსიას თითოეული ფუნქციის მნიშვნელობის შესახებ;
  5. მოსწავლეებს ვთხოვ აწარმოონ კვლევა ფუნქციების ინტეგრირების შესახებ სხვასასწავლო დისციპლინებთან;















No comments:

Post a Comment